Celým školským světem mocně cloumá diskuse, kdy by se děti měly začít učit svůj první cizí jazyk. Někteří tvrdí, že první třída je příliš brzy, protože znamená pro malého žáka obrovskou životní změnu, se kterou má problém se vypořádat. Druzí naopak zastávají názor, že začátek základní školy je tak akorát. S angličtinou je podle nich důležité začít dostatečně brzy – v dnešním světě je ostatně stejně důležitá, jako třeba schopnost umět počítat. Po menším zamyšlení člověk souhlasí spíše s druhým přístupem. Nástup do
školy je pro dítě sice velká změna, ale i tak má nadále dostatek volného času. Jeden den v týdnu se dá volno zaplnit například
kurzem angličtiny pro děti.
Zastaralá výuka
Tématu výuky angličtiny se chytli někteří politici a prosazují angličtinu do škol již od první třídy. V řadě případů se jim to skutečně povedlo, problémů se tím ale nezbavili. Na vině je zastaralý český školský systém. Ten nutí děti sedět v lavicích a drtit se předkládaná slovíčka. I kdyby na škole učil pedagog skutečně zapálený pro moderní metody výuky, nikdy by je nemohl použít v takovém rozsahu, jaký by si sám představoval. Ve třídě má totiž většinou okolo pětadvaceti dětí. V takovém počtu je skoro nemožné, aby každé dítě promluvilo více než jednou za hodinu a i případné zábavné hry se stávají v davu dětí zmatené a neefektivní. Přitom cizí jazyk se dá naučit jedině jeho neustálým používáním.
V čem jsou lepší soukromé kurzy
Řešení dnes už naštěstí existuje a nabízí se
kurz angličtiny pro děti. Ten se samozřejmě liší podle věku dítěte. Jelikož je v tomto věku znatelný značný znalostní posun rok od roku, kurzy pro nejmenší většinou znamenají kurzy pro první a druhou třídu, dále pro třídu třetí až pátou, pátou a šestou a konečně kurzy pro žáky navštěvující sedmou až devátou třídu základní školy. Výuka probíhá většinou jednou týdně a největší výhodou kurzu je velmi nízký počet dětí ve skupině, zpravidla kolem osmi až deseti. Tím je zajištěna vysoká interakce mezi vyučujícím a dítětem a zároveň mezi dětmi navzájem, což jedna z dalších výhod menšího počtu dětí, protože mnohdy se žáci bojí mluvit před celou třídou. Náplň
kurzů angličtiny pro děti se samozřejmě liší podle jednotlivé věkové kategorie. Pro nejmenší jsou připraveny interaktivní hry a nová slovíčka se učí například pomocí obrázkových příběhů. Je logické, že pro starší žáky by takový postup byl poněkud infantilní a brzy by s kurzem skončili. Pro ně je pochopitelně k dispozici trochu jiná forma výuky, která ovšem neztrácí nic ze své efektivnosti. Důraz je kladen na rozvoj všech jazykových schopností, to znamená čtení, psaní, mluvení a poslech.
Pokud chcete skutečně pracovat na rozvoji znalostí a schopností svého dítěte, přihlaste ho do některých z jazykových kurzů pro děti. Je to investice, která se mnohonásobně vyplatí. V Praze nabízí také kurzy například společnost Tutor, která má s nimi dlouholeté zkušenosti. Bez cizího jazyka se už dnes neobejde téměř nikdo a o to víc to bude znát za patnáct let, kdy se dnes šestiletý žák zapojí do pracovního procesu, nebo půjde studovat vysokou školu. Možná, že dokonalé ovládnutí angličtiny bude v té době stejně důležité, jako malá násobilka